Diagnostika postavená na metóde INPP, je podložená viac ako 30 ročným výskumom realizovaným jej zakladateľom – Inštitútom pre neuro-fyziologickú psychológiu v Chestri vo Veľkej Británii.
Vzhľadom na to, že v Centre Avare pri svojej práci využívame metódu INPP, oblasti, v ktorých dokážeme dieťaťu alebo dospelej osobe pomôcť, sú nasledovné:
- Dyspraxia (vývinová porucha koordinácie)
- ADD (porucha pozornosti)
- Dyslexia
- Nedostatočné napredovanie vo vzdelávaní bez konkrétnej identifikovanej príčiny
- Problémy s koordináciou
- Problémy s organizačnými schopnosťami a koncentráciou dieťaťa
- Aspergerov syndróm
- Pomočovanie
- Nevoľnosť pri cestovaní
- Problémy s čítaním a písaním
Učenie a správanie sú výsledkom toho, ako mozog a telo navzájom spolupracujú. Na to, aby dieťa mohlo čítať, musí mať vyvinuté plynulé pohyby očí. Na to, aby mohlo písať, potrebuje mať vyvinutú ďalšiu zručnosť akou je koordinácia oka a ruky. Všetky tieto pohybové zručnosti sú prepojené na rovnovážny systém a rovnováhu. Ktorýkoľvek z týchto problémov výrazne oslabuje schopnosť dieťaťa dosahovať výkon primeraný jeho potenciálnym možnostiam. Symptómy spomínané vyššie nemusia byť nevyhnutne prepojené na inteligenciu dieťaťa.
Ako vieme pomôcť
- V prvom rade sa usilujeme identifikovať fyzické – telesné faktory, ktoré zohrávajú úlohu v ťažkostiach dieťaťa.
- Diagnostikujeme a vyhodnocujeme príčinu problémov.
- Poskytujeme účinný nápravný program (neinvazívny a bez medikamentov), zameraný na príčinu problémov.
- Poskytujeme priebežnú podporu a odborné konzultácie rodičom a deťom, ktorí hľadajú, alebo potrebujú pomoc.
Kľúčom k úspechu je presné identifikovanie úrovne vývinu, v rámci ktorej došlo k jeho odchýleniu, teda pozastaveniu alebo spomaleniu. Akonáhle ju identifikujeme, sme schopní pomocou jednoduchých telesných cvikov, zameraných na úroveň vývinu, v ktorej odchýlka nastala, pomôcť prestaviť dráhy medzi mozgom a telom tak, aby sme vytvorili bezpečné a efektívne základy pre všetky aspekty učenia, ktoré dieťa potrebuje na dosahovanie optimálneho výkonu.
Cviky sú pre dieťa jednoduché, je schopné ich bez problémov zvládnuť. Prostredníctvom nich sme schopní prekonať ťažkosti v učení a správaní, ktorých korene boli postavené na fyziologickej báze.